Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Guy Jong - WaarBenJij.nu Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Guy Jong - WaarBenJij.nu

Negombo

Door: Guy de jong

Blijf op de hoogte en volg Guy

31 Januari 2016 | Sri Lanka, Negombo

30/1 Aangekomen in Sri Lanka. Na een vrij plezierige vlucht zijn we aangekomen in Colombo, onze bagage ook gelukkig. Altijd spannend. Na een korte rit naar Negombo komen we aan bij onze eerste guesthouse "Anicia beach house". Een simpel maar schoon en modern guesthouse aan het strand midden tussen de lokale bevolking. Na wat verkenning kwamen aan bij Coco,s. Een eettentje met een eigenaresse die jaren in Australië heeft gewoond. Na wat tips moesten wij een lokaal gerecht eten. Dit werd ter plekke klaar gemaakt met een soort roti, ei, groente en kip/zeevruchten. Moet zeggen. Dat smaakte geweldig. Veel te veel waarvan de helft een donatie werd aan het lokale honden comité. En dit koste is totaal incl 4 drankjes een wel hele 1300 roepie. Omgerekend een hele 7 euro. Daarna lekker gaan slapen, want zo'n vliegreis hakt er toch wel in.

31/1. Vandaag Negombo verkennen. Gewoon lekker met de benenwagen richting de lokale markt. Altijd een bewonderwaardig ritueel waar ik persoonlijk altijd mijn ogen uitkijk. Daarna naar de lokale vismarkt gegaan wat bekend staat om zijn gedroogde vis op het strand. Voor de rest zijn wij even naar de busstation gelopen voor infomatie voor ons bus tocht morgen naar Anuradhapura. Een hele 6 uur tussen de locals. We kijken er naar uit. Nu lekker op het terras van het guesthouse met uitzicht op de zee een boekje lezen.

• 31 Januari 2016 - 17:23

Martijn: